Projectreis Jos Dijkers naar India weer mogelijk

Van 17 mei tot 1 juni is onze projectleider Jos Dijkers in India geweest.

Twee jaar zijn we door de Covid-19 uitbraak niet op bezoek geweest bij de congregatie en bij onze projecten.

Jos had een druk programma en hij heeft geprobeerd alle locaties te bezoeken waar we recent gebouwd hebben.

Ook locaties waarvoor we een verzoek van de zusters hebben om te bouwen zijn door Jos bezocht zodat alle mogelijkheden ter plaatse uitgebreid bekeken konden worden.

Een deel van de bezoeken lichten we er hieronder uit.

Een belangrijk bezoek was aan de RCM High en Primary Schools in Walajabad.

Hier heeft de Stichting, samen met de congregatie, een nieuw gebouw van twee bouwlagen met elk 3 klaslokalen gebouwd. Een bestaand gebouw is gerenoveerd en uitgebreid. In september vorig jaar is het project opgeleverd en zijn de gebouwen ingezegend. “De aanbouw van de Primary School zag er prima uit. Alles was volgens tekening gebouwd en ook dit gebouw zag er goed uit. Dit ook omdat we het oude gedeelte hadden gerenoveerd en opnieuw geschilderd”, aldus Jos. Ook de High School was goed en degelijk gebouwd. Van de voor dit project benodigde 150 duizend euro heeft de Stichting er 60 duizend bij kunnen dragen.

Naast grote projecten heeft Jos ook een aantal Safe & Clean projecten bezocht. Zo was hij in Vegiwada. De Stichting had hier 27 duizend euro beschikbaar gesteld om 10 nieuwe toiletten te realiseren. De aannemer bleek zijn werk goed te hebben gedaan.

In P.T. Parru was voor bijna 35 duizend euro een groter Safe & Clean project gerealiseerd dat afgelopen februari is opgeleverd. Hier had de aannemer wat steekjes laten vallen. Inmiddels zijn die gebreken hersteld.

Naast de nieuw te realiseren nieuwbouw heeft Jos ook gekeken naar de onderhoudsstaat van diverse gebouwen en de zusters geadviseerd over de benodigde onderhoudswerkzaamheden.

2022-05-23 Jos India zonder datum.jpg

Bekijk hier het gehele reisprogramma en het reisverslag van Jos met al zijn bevindingen in India tijdens deze reis.: